Veelgestelde vragen
Hoe plaats ik een bestelling?
Bij Swim Essentials kan je één of meerdere artikelen opzoeken door gebruik te maken van de categorieën of de zoekbalk. Het getoonde aanbod wordt automatisch gesorteerd op de nieuwste collectie, maar deze sortering kan links boven het aanbod aangepast worden.
Zodra je gewenste artikel hebt gevonden, klik je erop om naar de productpagina te gaan. Kies de gewenste maat en plaats het artikel in je winkelwagen door op 'In winkelwagen' te klikken. Klik vervolgens op 'Bestellen'. Op de afrekenpagina vul je je gegevens en gewenste betaalmethode in. Klik linksonder op 'Bestelling nakijken' en, wanneer je gegevens correct zijn, op 'Nu betalen'. Jouw bestelling is geplaatst! Je ontvangt een bevestiging via e-mail.
Hoe kan ik mijn bestelling betalen?
Betalen kan bij ons via iDeal, Mister Cash/Bancontact, Visa, MasterCard, PayPal en Klarna. In sommige gevallen kunnen betalingen met Creditcard of Klarna worden geweigerd. De reden voor deze weigering is voor ons niet zichtbaar. Voor vragen hierover raden we je aan contact op te nemen met de klantenservice van je creditcardmaatschappij of Klarna.
Kan ik mijn bestelling achteraf nog wijzigen of annuleren?
Zie je toch graag wijzigingen in jouw bestelling of wil je jouw bestelling liever annuleren? Dat vinden wij natuurlijk erg jammer, toch helpen we je graag verder om jouw bestelling te wijzigen of annuleren. Stuur een e-mail naar onze klantenservice via klantenservice@swimessentials.nl met je verzoek, mits je bestelling nog niet verstuurd is. We doen ons uiterste best om je te helpen. Mocht het niet mogelijk zijn om je bestelling te wijzigen of annuleren, dan helpen we je natuurlijk graag met het retourneren van je bestelling. Let op: Na het plaatsen van je bestelling is het niet meer mogelijk het afleveradres te wijzigen.
Mijn bestelling is geplaatst, wat nu?
Als je bestelling goed is doorgekomen, ontvang je een bevestiging via e-mail. Je bestelling wordt doorgegeven aan ons magazijn en zij maken jouw bestelling klaar voor verzending. Zodra het pakket is verzonden, ontvang je een bevestiging via e-mail. Heb je deze e-mail niet ontvangen? Controleer dan je ongewenste mail. Als je hem daar niet kunt vinden, is er waarschijnlijk iets misgegaan met het invullen van je gegevens. Stuur gerust een e-mail naar onze klantenservice via klantenservice@swimessentials.nl, dan kijken we het voor je na!
Wat zijn de verzendkosten?
De verzendkosten bedragen €5,95 binnen Nederland en €7,95 naar België.
Wat is de levertijd?
Onze levertijd bedraagt 2 werkdagen, voor zowel bestellingen in Nederland als in België. Je ontvangt van ons een e-mail ter bevestiging met daarin jouw trackinggegevens vanuit de bezorgdienst zodra het pakket onderweg is. Op deze manier kan je je bestelling zelf gemakkelijk volgen. In sommige gevallen kan het iets langer duren vanwege een vertraging bij de bezorgdienst. Mocht je je bestelling na 2-4 werkdagen nog steeds niet hebben ontvangen, neem dan contact op met onze klantenservice via klantenservice@swimessentials.nl.
Mijn bestelling is nog niet geleverd, wat nu?
Wegens drukte kan de levering iets langer duren dan aangegeven, excuses! Als de levering langer dan één week duurt, neem dan contact op met onze klantenservice via klantenservice@swimessentials.nl.
Hoe kan ik mijn bestelling retourneren?
Toch niet tevreden over je bestelling? Dat is jammer! Als je om welke reden dan ook niet tevreden bent met je bestelling, kun je de ongebruikte artikelen binnen 14 dagen na ontvangst retourneren (op eigen kosten). De artikelen moeten onbeschadigd en ongebruikt zijn. Retouradres: Rietveldenweg 40, 5222 AR 's-Hertogenbosch, Nederland.
Hoe word ik terugbetaald?
De wijze van terugbetaling is afhankelijk van de manier waarop je hebt afgerekend. Als je via iDeal hebt betaald, wordt het aankoopbedrag teruggestort op de rekening waarmee je de bestelling hebt betaald. Indien je hebt betaald met Creditcard, dan wordt je terugbetaling hierop teruggeboekt. Als je via Klarna hebt betaald, wordt het bedrag van de geretourneerde artikelen van het totaalbedrag in mindering gebracht.
Wanneer ontvang ik het aankoopbedrag terug?
Binnen 14 werkdagen ontvang je een terugbetaling voor de geretourneerde artikelen op de rekening die je voor de aankoop hebt gebruikt. Vraag bij het retourneren van je bestelling altijd om een track & trace code. Zonder deze code kunnen wij in geval van verlies door het verzendbedrijf niets voor je doen.
Mijn bestelling is verkeerd, beschadigd of incompleet geleverd, wat moet ik doen?
Het spijt ons dat je een klacht hebt over een door ons geleverd artikel. Stuur altijd eerst een e-mail naar onze klantenservice via klantenservice@swimessentials.nl voordat je een artikel retour stuurt. Vergeet niet je ordernummer te vermelden. We doen ons best om je klacht zo snel mogelijk op te lossen!